تعرفه خدمات

تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال

تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | 0 تا 100 هزینه

آنچیزی که بایستی در مورد تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی بدانید اینست که تعیین کننده ترین عامل در هزینه محصولات پرینتر سه بعدی عامل مدت زمان پرینت قطعه است. این عامل در همه مرکز های پرینتر سه بعدی مهم ترین فاکتور است. برخی از شرکت ها قیمت فیلامنت مصرفی رو هم به نحوی روی تعرفه ساعتی محاسبه می کنند که بنظر شیوه عادلانه ای برای محاسبه قیمت نیست (این محاسبه قیمت اینگونه است که با افزایش دستمزد ساعتی ، هزینه فیلامنت مصرفی را هم پوشش می دهند). محاسبه قیمت در گروه مکاتکنیکال کاملا شفاف است و نحوه محاسبه آن بر اساس حداقل هزینه ساعتی بعلاوه قیمت خرید عمده فیلامنت مصرفی است.

بر اساس نوع کاربری قطعه ( نمونه سازی اولیه، تزیینی ، قطعه اصلی و غیره )، نوع بارگذاری روی قطعه و همچنین نوع فیلامنت مورد استفاده، تنظیمات پرینتر و سرعت پرینت آن تعیین می شوند. اگر در این زمینه اطلاعات لازم را دارید نوع تنظیمات را به ما بدهید تا مدت زمان پرینت قطعه را برای شما محاسبه کنیم. اگر در این زمینه اطلاعات لازم را ندارید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره گروه مکاتکنیکال بصورت رایگان استفاده کنید. علاوه بر این در ادامه این صفحه فاکتورهای مهم تعیین کننده مدت زمان پرینت تشریح شده است.

قطعه خود را جهت ثبت سفارش خدمات پرینتر سه بعدی و مشاوره رایگان به شماره واتس اپ و تلگرام زیر ارسال کنید :

09366803644

مهم ترین عوامل در محاسبه مدت زمان پرینت سه بعدی

عوامل تاثیر گذار در مدت زمان پرینت قطعات بسیار زیاد است. همچنین تنظیمات بسیار متنوعی وجود دارد که در کیفیت محصول نهایی تاثیر فراوانی دارد. برای مثال تنظیمات مربوط به فاصله عمودی آخرین لایه ساپورت تا قطعه. اما در این مقاله چهار تا از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در محاسبه مدت زمان پرینت تشریح می شود که تاثیر آن در مدت زمان پرینت حدود 90 درصد از کل عوامل دیگر است.

انتخاب نوع فیلامنت مصرفی

تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | مکاتکنیکال
تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | مکاتکنیکال

فیلامنت های مورد استفاده در پرینتر یه بعدی در تنوع رنگ و متریال مختلف

فیلامنت مصرفی اصلی ترین نقش را در تعیین سرعت لایه گذاری دارد. در هنگام تعیین سرعت ابتدا بیشترین سرعتی که با هر یک از فیلامنت ها می توان کار کرد را مد نظر قرار می دهیم پس از آن عامل مقاومت و کیفیت سطح خروجی و نوع بارگذاری را مد نظر قرار می دهیم که تاثیر کمتری روی سرعت نهایی دارد.

فیلامنت PLA

 سرعت لایه گذاری با این فیلامنت بالاترین سرعت در بین سایر فیلامنت ها است. علت آن هم این است که دمای ذوب خیلی پایین تری نسبت به سایر فیلامنت ها دارد و ایرادات و خرابی های رایج در پرینت سه بعدی با اینو فیلامنت کمتر اتفاق می افتد.

معایب استفاده از این فیلامنت در پایین تر بودن مقاومت آن نسبت به سایر فیلامنت ها، حساس بودن به نور گرما و آب است.

با وجود معایب شمرده شده در بالا این فیلامنت کاربرد فراوانی در مجسمه سازی، ساخت فیگور اکشن و ساخت نمونه های اولیه دارد ، چرا که هم قیمت مناسب تری دارد و هم دقت ساخت آن برای قطعات پیچیده بهتر است.

فیلامنت PETG

سرعت پرینت با استفاده از این فیلامنت پس از PLA  در رتبه دوم است. مقاومت این نوع فیلامنت در برابر نور و گرما بهتر از فیلامنت PLA است. مزیت استفاده از این فیلامنت در مقاومت خوب آن در برابر آب است. نسبت به PLA کار کردن با آن کمی سخت تر است اما نسبت به دو فیلامنت دیگر کار کردن با آن خیلی راحت تر است و کمتر هنگام پرینت دچار مشکل می شوند.

فیلامنت ABS

این فیلامنت در رتبه سوم از لحاظ سرعت قرار می گیرد. کار کردن با این فیلامنت نسبتا سخت است و مقاومت لهیدگی آن تقریبا با فیلامنت PETG  است. اما مزیت استفاده از این فیلامنت در ثیقلی تر بودن سطح آن و مقاومت بالاتر دیواره های بیرونی است که باعث می شود در برابر ضربات نسبت به دو فیلامنت قبلی مقاوم تر باشد. دمای ذوب این فیلامنت از دو فیلامنت قبلی بالاتر است که باعث می شود در برابر نور گرما مقاومت بیشتری داشته باشد.

فیلامنت نایلون

مقاومت این فیلامنت بسیار بالاست تا جایی که می توان از آن به عنوان قطعه صنعتی استفاده کرد. دمای ذوب این قطعه بسیار بالاست برای همین برای جلوگیری از جدا شدن قطعه از میز کار و همچنین نگه داری اکسترودر در این دما نیازمند تجهیزات با کیفیت تر برای ساخت قطعات است. در نتیجه قطعات ساخته شده از این روش نسبت به قطعات قبلی هزینه بالاتری را دارند.  

تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | مکاتکنیکال
تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | مکاتکنیکال

ضخامت لایه گذاری

ضخامت لایه گذاری تاثیر بسیار زیادی در دقت و کیفیت ساخت قطعه نهایی دارد. محدوده این ضخامت بین یک دهم و سه دهم میلیمتر است. اگر ظرافت و دقت ساخت قطعه تان بسیار مهم است توصیه ما ساخت با ضخامت لایه گذاری یک دهم و سرعت بسیار پایین است.

اگر قطعه بزرگی دارید که ظرافت آن تاثیر زیادی برایتان ندارید می توانید از ضخامت سه دهم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دقت ساخت قطعات همان دقت لایه گذاری شماست . یعنی ابعاد قطعه نهایی از هر طرف تلرانسی اندازه دقت لایه گذاری در قطعه شما را دارد.

تعرفه خدمات پرینتر سه بعدی مکاتکنیکال | مکاتکنیکال
تفاوت کیفیت و نحوه لایه گذاری در قطعات

تراکم داخلی و ضخامت دیواره  

این دو تنظیم بسیار تاثیر گذار روی مقاومت و جرم نهایی قطعه است. همانطور که مشخص است هرچقدر تراک داخلی و ضخامت دیواره کمتر باشد زمان پرینت هم کمتر است و در نتیجه قطعه ارزان قیمت تری دارید.

در کمترین حالت برای قطعات بزرگ می توان تراکم داخلی را تا 15 درصد و ضخامت دیواره را تا سه برابر ضخامت لایه گذاری کاهش داد.

نحوه قرار گرفتن قطعه و تنظیمات مربوط به ساپورت گذاری

هنگام قرار دادن قطعه در صفحه به دو عامل باید توجه  کنید، اول این که بارگذاری روی قطعه به چه صورت است ؟

اگر بارگذاری نسبتا بالایی روی قطعه اعمال می شود، دقت کنید که قطعه را بگونه ای پرینت بگیرید تا بارگذاری عمود بر صفحه ی لایه گذاری باشد.

در غیر این صورت عامل دوم برای انتخاب صفحه پرینت ، صفحه ایست که کمترین میزان ساپورت گذاری روی قطعه اعمال می شود. با انتخاب نادرست صفحه پرینت مدت زمان پرینت قطعه ممکن است تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت پرینت قطعه خود با شماره زیر تماس بگیرید.

گروه مکاتکنیکال ارزان ترین تعرفه ساعتی را برای ساخت قطعه شما ارایه می دهد اما هرگز ارزان ترین روش برای ساخت را توصیه نمی کند  و با حوصله و صبر بر اساس نیاز مشتری بهترین روش را انتخاب و توصیه می کند.

پس از  اینکه تنظیمات مربوط به ساخت قطعه شما انتخاب شد، مدت زمان و مقدار فیلامنت مصرفی خدمتتان اعلام می شود.

تماس با واحد مشاوره :

09366803644

مهندس قاسمی زاده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *